english to spanish translation help ?

Hi all.

Can someone that speaks spanish as a native language translate this for me please. Online translation sites are not acurate. Thank you.

Dear Dayana

I hope your doing well. I am sorry I have not written. I have bin very busy with work. I have bin working far away from home and staying at different hotels. I am back home for a little bit. I have never stoped thinking of you and cant stop thinking of our time together in Havana on the roof top of the hotel.We had a good time. I also always remember how you were so caring when I got sick in varadero. You are an awesome friend. I will always love you. Dayana I am sorry about the money situation I tried sending it a couple of times and my bank kept returning it to my account. I feel realy guilty.I will give you the money in person next time I come over there. Soon I hope. I was in Mexico for 2 weeks in August with my girlfriend. I asked her to marry me and gave her a ring over a candle

light dinner at the beach. It was very romantic. We are getting married next year September. Dayana, the other day I looked up at the sky and saw the 3 stars that I showed you and always reminds me of you. I took a picture of it for you. I Love you with all my heart and hope you and your

family are doing well. Tell Elier I said Hi, and I always think of him.

Moreno

3 Answers

Relevance
  • number
    Lv 4
    8 years ago
    Favorite Answer

Querida Dayana.

Espero que estes bien. Disculpa que no te he escrito. He estado bastante ocupado. He estado trabajando muy lejos de mi casa y tambien he estado quedandome en hoteles. Estoy de vuelta en casa por un corto lapso de tiempo. Jamas he dejado de pensar en ti, y no puedo dejar de pensar en el tiempo que pasamos juntos en la Habana en el hotel. La pasamos muy bien. Siempre recuerdo lo mucho que te preocupabas por mi cuando me ponia enfermo. Eres una amiga maravillosa. Siempre te amare. Dayana, lamento tu situacion financiera, trate de enviarte dinero un par de veces pero mi banco siempre volvia a poner el dinero en mi cuenta. Me siento muy culpable. Te dare el dinero la proxima vez en persona la proxima vez que pase por alla. Espero que sea pronto. Estuve en Mexico por 2 semanas en Augsto con mi novia. Le pedi que se casara conmigo y le di un anillo en una cena en la playa. Fue muy romantico. Nos estaremos casando en septiembre. Dayaba, el otro dia me puse a mirar el cielo y vi 3 estrellas que te mostre, las cuales siempre me hacen acordar de ti. Les tome una foto por ti. Te amo con todo mi corazon y espero que tu y tu familia esten bien. Dile a Elier que le mando saludos, y siempre pienso en el. Moreno.

ok man, that's the translation,, my native language is spanish.

i'm a guy, and at the begining of the letter i felt kind of jealous about such great relationship, but then i got sad... so, u have a girlfriend???? and u tell this other cuban girl that u love her????? is this other girl, married?? man, please forgive me for telling you what to do, but please, focus just on your fiancee.

take care

God bless you.

• 8 years ago

Queridos Dayana

Espero que tu bien. Lo siento que no he escrito. Tengo bin muy ocupado con el trabajo. He bin trabajando lejos de casa y alojarse en hoteles diferentes. Estoy de vuelta a casa para un poco. Nunca he parado de pensar en ti y pensar cant stop de nuestro tiempo juntos en La Habana en la azotea de la hotel.We tenía un buen tiempo. Yo también siempre recordar cómo eran tan cuidado cuando me enfermé en varadero. Usted es un amigo maravilloso. Yo siempre te amaré. Dayana Lo siento por la situación económica traté de enviar un par de veces y mi banco volvía a mi cuenta. Me siento realmente guilty.I le dará el dinero en el tiempo siguiente persona que vengo de allá. Pronto espero. Yo estaba en México por 2 semanas en agosto con mi novia. Le pedí que se casara conmigo y le dio un anillo sobre una vela

cena ligera en la playa. Fue muy romántico. Nos vamos a casar el año próximo septiembre. Dayana, el otro día me miró al cielo y vio a las 3 estrellas que te mostré, y siempre me recuerda a ti. Tomé una foto de él para usted. Te amo con todo mi corazón y espero que usted y su

familia están bien. Dile a Elier me decía hola, y yo siempre pienso en él.

Moreno

Source(s): google translate
  • Anonymous
    5 years ago

Oh well then I'm leaving. Take care and Say hello to your sister.

Still have questions? Get your answers by asking now.