kora asked in Society & CultureLanguages · 3 years ago

Corrections for another French Paragraph?

Please correct part of a paragraph I am writing about my mom for practice. It has to have relative pronouns and ce qui and ce que. Try not to change the structure to much as I need these elements. But do fix any grammar mistakes or wrong usages of the grammar parts.

Ma mère a la plus grande personnalité dans ma famille. Elle est ce qui me donne toujours le bonheur et la motivation. Ce que j’admire le plus à propos de ma mère est qu’elle est une mère soignante, une infirmière compétente, et en même temps une amie sur laquelle je peux compter. La seule personne à laquelle je me confie est elle. Je me lui dis tous mes secrètes. Elle ressemble tellement à moi et elle a l’air très jeune. Quelquefois les étrangers nous demandons si nous sommes les jumeaux. Nous faisons tous ensemble.

2 Answers

Relevance
  • 3 years ago
    Favorite Answer

Here your correction:

'' Ma mère a la plus grande personnalité dans ma famille. *C'est toujours elle qui m'apporte bonheur et motivation.

Ce que j’admire le plus à son sujet*, c'est qu’elle est une mère attentionnée*, une infirmière compétente et en même temps, une amie sur laquelle je peux compter.

La seule personne à qui je peux me confier c'est elle. Je lui dis tous mes secrets*. Elle me ressemble tellement et elle fait très jeune. Quelquefois les étrangers nous demandent* si nous sommes des jumelles*. Nous faisons tout* ensemble.

* I changed your turn of phrase, because it's more correct.

* I modified your phrase, for don't repeat ' mère '. So: '' à son sujet '' ( = about her), replace ma mère.

* Attentionnée ( = caring ), is very better than ' soignante ' here.

* No accent on secret.

* Nous = 1st person singular, but ' demandent ' needs agree with ' les étrangers ', it's like: ils / elles. So it's:

Demandent.

* You and your mom are women ( I assume you are a girl), so you need to put ' jumelles ', which is the feminine of ' Jumeaux '. If you were a boy, so you would use the masuline: jumeaux. That is because when there is both mixed, it's the masculine that is more important.

* Keep the word ' tout ' in singular here.

• Login to reply the answers
  • Anonymous
    3 years ago

Once I killed a fish.

• Login to reply the answers
Still have questions? Get your answers by asking now.